sobota, 19 stycznia 2013

Przepis na pyszne "Gofry"




 Witam:-)Dzisiaj post typowo kulinarny,nie wiem czy chcecie takie posty czytać,ale to taka fajna odskocznia dla mnie,bo gotowanie to również coś co lubię robić i sprawia mi to przyjemność,a przy okazji może ktoś skorzysta z przepisu,świeżutko testowanego:-)
Przykro mi bardzo,ale będę Was dzisiaj również kusić,a czym? Pysznymi puszystymi
"Goframi"

W domu posiadam gofrownicę i jako,że moi synkowie uwielbiają jak im coś mama przygotowuje,swoją drogą mąż także jest łasuchem;-)to dzisiaj padło na gofry.Lubimy je wszyscy:-) A Wy?
Bardzo ważne jest mieć sprawdzony przepis,przyznam,że nie zawsze wychodziły tak jakbym chciała,zawsze brakowało mi tej lekkości i chrupkości,czasem wychodziły takie,że nawet kratki się nie odznaczały.
Dzisiaj testowałam nowy przepis od koleżanki i jestem zachwycona:-)

Co potrzebujemy:
Oczywiście potrzebna gofrownica

Przepis jest prosty i łatwy do zapamiętania


Składniki na ok 8 szt
2 szklanki mleka ( ale ja daję 1 szklankę mleka i 1 szklankę wody mineralnej lub gazowanej)
2 jajka
2 szklanki mąki
1/3 szklanki oleju (słonecznikowy)
1 czubatą łyżeczkę proszku do pieczenia
szczypta soli,troszkę cukru

Jak wykonać gofry?
Najpierw musimy odzielić białka od żółtek.Do jednej miski wsypujemy mąkę,mieszamy z proszkiem do pieczenia,dodajemy żółtka,olej,mleko i wodę(lub 2 szklanki tylko samego mleka jak wolicie),szczyptę soli i cukru,wszystko miksujemy na gładką masę.

Osobno w misce ubijamy na sztywno białka i następnie dodajemy do ciasta,delikatnie mieszamy łyżką,tak by ciasto z białkami się połączyło,będzie takie puszyste.


Gofry pieczemy na złoty kolor,w sumie jeśli chcecie by były bardziej chrupkie,to trzeba dłużej piec,to już trzeba sprawdzać samemu w swojej gofrownicy.Po wyjęciu z gofrownicy gofry należy przestudzić, oprzeć je o siebieć,najlepiej tak jak pokazałam poniżej,wtedy nie zrobią się gumowate,a lekkie i puszyste;-)
Dodatki wybieracie według swoich upodobań,ja akurat dodałam to co miałam w zasięgu ręki;-)

Pierwsze były z dżemem truskawkowym,bitą śmietaną i posypką
 Drugie zrobiłam z bitą śmietaną,posypką  i owocami:-)

Ja dzisiaj zrobiłam ciasto z podwójnej porcji,wyszło mi 16 gofrów,sporo zjadły dzieciaki,mąż,ja też;-)Zaniosłam też mojej mamie,musiałam się odwdzięczyć za jej pyszne rogaliki;-)


Jeśli nie macie ulubionego przepisu,a chcecie wypróbować coś nowego,to polecam,jest naprawdę fajny ten przepis,jestem zachwycona i wreszcie smakują mi tak jak powinny:-)

Jak ktoś skorzysta to dajcie znać jak Wam wyszły i jak smakowały:-)


Miłego wieczoru Wam życzę:*
Basia

39 komentarzy:

  1. Jakie smakowite! Już bym pędziła do kuchni takie cudeńka zrobić, ale brak gofrownicy mnie powstrzymuje...

    Chęć na coś słodkiego jest i jednak pójdę coś wykombinować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. boshe! widzisz i nie grzmisz :D
    na noc???? jak ja mam spać? :P przez Ciebie muszę wstać i będę grzebała po szafkach :)))
    przepis w tygodniu wypróbuję, dawno nie robiłam gofrów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale bym sobie zjadła takiego goferka... tylko niestety nie posiadam gofrownicy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie gofry smakuja jedynie nad morzem. U mnie nawet o nich nie myślę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie gofryy!!! ja kocham gofry i do tego jestem super głodna:P

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż ślinka cieknie. :D Pyszności. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmmmmm :D Uwielbiam gofry :D Niedługo pewnie zrobię :P
    Nie możesz nas tak kusić. Ahhh te zdjęcia :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie fajne :) kusisz , kusisz :) Ja też miałam zawsze kłopot z przepisem na gofry. I szybko robiły się gumowate :( ale dzięki twojemu postowi juz teraz wiem co robiłam źle ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne są!
    i na pewno bosko pachną!

    OdpowiedzUsuń
  10. i po co ja tu zaglądałam.. zrobiłaś mi niezłego smaka.. i co będzie teraz z moją dietą.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój nos poczuł ich zapach :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Narobiłaś mi smaku ;P a gofrownicy nie mam ;(

    OdpowiedzUsuń
  13. tez dzis robilam i mam dokladnie taki sam przepis! :) moje byly z dzemem i jogurtem mniammm :)
    I.

    OdpowiedzUsuń
  14. AAA nie pokazuj takich rzeczy bo ja jestem na diecie :D!

    OdpowiedzUsuń
  15. jakie pyszności! uwielbiam gofry :) jak zakupie w końcu gofrownice z pewnością skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ochhhh mniam... chyba kupię gofrownicę ...

    OdpowiedzUsuń
  17. Po co to napisałaś?
    Teraz mam chęć na gofry, a skąd ja o tej porze wezmę składniki? ;-)))

    Wygląda to przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jest 23, a ja właśnie przeczytałam tego posta...i gdzie ja teraz dostanę gofrownicę? :P Narobiłaś mi smaka :) Jak maluch się urodzi i podrośnie to na pewno będziemy korzystać z tego przepisu :) I oczywiście jak kupię gofrownicę ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają bosko! Też chciałabym mieć taką gofrownicę, ja mam taką co robi okrągłe, cienkie gofry podzielone na serduszka ;) A żałuję bardzo bo lubię takie grube :(

    OdpowiedzUsuń
  20. ale narobiłaś mi smaka! :)
    nam nigdy nie wychodziły i gofrownica leży gdzieś na dnie szafy :(

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam gofry i tez regularnie je serwuje ,wszyscy je uwielbiamy ! mmmmm....

    OdpowiedzUsuń
  22. Hello!
    After visiting your blog, I invite you to join us in the "International Directory Blogspot".
    "International Directory Blogspot" It's 165 Countries and 8790 Websites !
    Missing yours join us
    If you join us and follow our blog, you will have many more visitors.
    It's very simple, you just have to follow our blog, enter your Country and your blog url in a comment, and you will be automatically integrate into the Country list.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world and to share different passions, fashion, paintings, art works, photos, poems.
    So you will be able to find in different countries other people with passions similar to your ones.
    I think this community could also interest you.
    We ask you to follow the blog "Directory" because it will give you twice as many possibilities of visits to your blog!
    Thank you for your understanding.
    Please follow our blog, it will be very appreciate.
    I wish you a great day, with the hope that you will follow our blog "Directory".
    After your approval to join us, you will receive your badge
    We ask that you follow our blog and place a badge of your choice on your blog, in order to introduce the "directory" to your friends.
    Regards
    Chris
    I follow your blog, I hope it will please you
    To find out more about us, click on the link below:
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    **************************************************
    Hello! Po wizycie na swoim blogu, zapraszam do nas dolaczyc w "Blogspot Miedzynarodowego Spisu"
    Do tego jest bardzo proste, wystarczy postepowac zgodnie z naszym blogu, wpisz swój kraj, adres URL bloga, a bedziesz automatycznie zintegrowac sie z listy Country.
    Mamy szczescie byc na platformie Blogspot, który oferuje mozliwosc wypowiedzenia sie na swiat, aby podzielic sie z nami rózne pasje, moda, obrazy, grafiki, zdjecia, wiersze wiec beda w stanie znalezc w innych krajach ludzie o podobnych pasje.
    Mysle, ze ta wspólnota moze równiez Cie zainteresowac.
    Milego dni z nadzieja, ze mozna sledzic nasz blog "Directory".
    Po zatwierdzeniu do nas dolaczyc, otrzymasz odznake
    Pozdrawiam
    Chris
    Aby dowiedziec sie, kliknij na ponizszy link:
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Gofrów nie jadłam od kilku lat... A te wyglądają tak smacznie...

    OdpowiedzUsuń
  24. mmm wyglądaja bardzo smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam gofry i mam bardzo podobny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  26. ja bardzo podobny mam przepis- w zeszla niedziele robilam ,,,,,, mniammmmm ..... aha ja zeby odparowaly klade je na tej kratce co jest w piekarniku....
    Basiu kusisz okropnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mniammmm pysznosci!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. mmmmmmmm wyglądają smakowicie :) Szkoda, że nie posiadam gofrownicy, bo bym wypróbowała przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mmmm pyszzzzota!!! Kocham gofry i juz chyba wiem co dzis bede miala na kolacje <3 pozdrawiam Marta
    Follow Me www.gointothesun.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. cudowności i pyszności ;) a ja mam gofrownicę, która robi goferki w kształcie serduszek :D
    Przy okazji chciałabym Cię zaprosić do zabawy, zostałaś otagowana ;) http://basket-of-kisses.blogspot.com/2013/01/tag-liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  30. Ooo bardzo apetycznie wyglądają, narobiłaś mi smaka. Mi się marzy taka masywna gofrownica, a nie takie kwiatki które ja mam :P

    OdpowiedzUsuń
  31. Ależ pyszności prezentujesz na swoim blogu :)
    Mniam , mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. ooo mega ale narobiłaś mi smaka:) mój synek uwielbia gofry, czas wygrzebać gofrownicę ze szafy :))

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam gofry, ale muszę chyba wymienić gofrownicę, bo gofry nie wychodzą takie jak powinny-nawet z Twojego przepisu :(

    OdpowiedzUsuń
  34. Jeden z moich ulubionych deserów <3 Właśnie przed chwilką wyjęłam z gofrownicy cieplutkie gofry. Robiłam według przepisu i wyszły przepyszne, takie właśnie jak powinny być. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz,sprawia mi to wielką radość i daje znak,że czytacie moje posty:-)
Proszę nie zostawiaj linków do swojego bloga i reklam,bo Twój komentarz wyląduje w spamie!