czwartek, 27 lutego 2014

Przepis na szybkie mini pączki dla zabieganych

Dzień Dobry :)
Jako osoba zabiegana,nie mam zbytnio czasu na robienie tradycyjnych pączków...Z drugiej strony jestem mamą i dzisiaj moi chłopcy pewno będą chcieli skosztować czegoś dobrego,bo mamy Tłusty Czwartek ;)
Ostatnio znalazłam na pewnym blogu przepis na szybkie pączki.Są to moim zdaniem mini pączki bez nadzienia,przepis łatwy i szybki w wykonaniu.Potrzebujemy kilku produktów,które przeważnie mamy pod ręką w naszej kuchni i odrobiny chęci.Te pączki to połączenie jajek,mąki,proszku do pieczenia i dwóch homogenizowanych serków waniliowych Danio.Ja już swoje przygotowałam z samego rana,całość zajęła mi może ok. pół godzinki :)
Jak je wykonałam?
Przepis pochodzi z bloga Smacznie na stole, autorem jest Agnieszka Bojda
Składniki:
 2 serki waniliowe np. Danio
niecałe 2 szklanki mąki
3 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia ( tutaj dodam od siebie,iż ja użyłam sody oczyszczonej,ze względu na to,że nie kupiłam sobie proszku)
Dodałam też opakowanie cukru waniliowego.

 Jajka dzielimy na białka i żółtka.Ubijamy białka na sztywną pianę ,a następnie dodajemy żółtka
i ponownie ubijamy.
Serki waniliowe mieszamy z przesianą mąką, proszkiem do pieczenia i ubitymi jajkami.
Delikatnie mieszamy i gotowe.

 Na gorący olej kładziemy łyżką małe porcje (lepiej i szybciej się usmażą)
 Smażenie idzie wprawnie i szybko,już po kilkunastu minutach możemy cieszyć się sporą ilością mini pączków.Ja świeżo upieczone pączki kładę na papierowe ręczniki,by odsączyć trochę tłuszczu.Są bardzo dobre,pomimo że nie mają nadzienia.Zrobiłam je z myślą o moich dzieciakach.Przepis idealny dla osób,które boją się,że tradycyjne pączki im nie wyjdą.Będą z niego zadowolone osoby,które są zabiegane i nie mają czasu,by spędzić pół dnia w kuchni na robieniu pączków.Dla mnie jako mamy,ten przepis jest idealny.Polecam!

P.s Mój syn właśnie przyszedł ze szkoły,wyciągnął dżem truskawkowy z lodówki i położył odrobinę na wierzchu pączka,ja nie pomyślałam,że i w taki sposób można go urozmaicić ;) Można też rozpuścić czekoladę i polać po wierzchu,ale wtedy znacznie zwiększa się kaloryczność pączka...;)
Smacznego!
A Wy dzisiaj jecie pączki jak na tradycję przystało?
Ja pewno się skuszę...;)
Basia

8 komentarzy:

  1. pysznie wyglądają, i z pewnością tak smakują, w tym roku tłusty czwartek zaskoczył mnie. nic nie piekłam

    OdpowiedzUsuń
  2. smażyłam je ze 2 tyg. temu
    pyszne i faktycznie szybkie w przygotowaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają smakowicie. Ja będę dziś piekła oponki serowe. Próbę robiła w zeszły czawartek, ponieważ pierwszy raz zabierałam się za tego typu ciasto w formie smażonej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Na pewno wypróbuję.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam paczki w kazdej postaci :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz,sprawia mi to wielką radość i daje znak,że czytacie moje posty:-)
Proszę nie zostawiaj linków do swojego bloga i reklam,bo Twój komentarz wyląduje w spamie!